Handelsbetingelser
Juridisk navn: jem & fix A/S
CVR-nr. 10360641
Adresse: Skomagervej 12, 7100 Vejle
E-mailadresse: kundeservice@jemfix.com
Telefonnummer: 7942 5942
En juridisk bindende aftale mellem dig og jemogfix.dk er først indgået, når du modtager en faktura pr. e-mail. Indtil du modtager en faktura, er jemogfix.dk berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, f.eks. som følge af graverende pris- og tekstfejl eller udsolgte varer, og hvis det sker, vil du naturligvis blive underrettet herom pr. e-mail.
Når du har afgivet en ordre på jemogfix.dk vil du automatisk modtage en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Denne e-mail er alene en elektronisk kvittering for, at vi har modtaget din ordre, og der er ikke på dette tidspunkt indgået en juridisk bindende aftale mellem dig og jemogfik.dk.
Nærværende handelsbetingelser er gældende for alle køb, der foretages i jem & fix’ webshop. Privatpersoner og erhvervsdrivende kan handle i jem & fix’ webshop. Alle aftaler indgås på dansk. Fortrydelsesretten gælder ikke for erhvervsdrivende.
Varer udvælges til indkøbskurven ved at klikke på knappen LÆG I KURV. Udvalgte varer kan efterfølgende fjernes fra indkøbskurven. Købet afsluttes ved at klikke på GÅ TIL KASSEN, acceptere jem & fix’ webshops handelsbetingelser og gennemføre betalingen.
Selve betalingen gennemføres via NETS’ betalingsside, som åbner i et selvstændigt vindue. Via NETS indtastes kreditkortoplysninger, og betalingen godkendes. Efter betalingen er gennemført, vises en side indeholdende kvittering for det gennemførte køb. En kopi af denne kvittering sendes til den oplyste e-mailadresse.
Alle køb i jem & fix’ webshop er først bindende for jem & fix, når fakturaen er afsendt. Indtil dette tidspunkt forbeholder vi os retten til at afvise din bestilling, idet alle bestillinger i webshoppen er at betragte som en opfordring til at afgive en bestilling, som skal accepteres af jem & fix.
Din bestilling af varerne i indkøbskurven er bindende for dig. Kort tid efter bestillingen vil du modtage en bestillingsbekræftelse pr. e-mail med angivelse af de registrerede oplysninger. Når vi har godkendt din bestilling, og varerne er afsendt, fremsendes en faktura pr. e-mail, hvorefter aftalen anses som endelig indgået.
Vi gemmer oplysningerne vedrørende dine bestillinger i vores ERP-system. Du kan udskrive disse handelsbetingelser samt din bestillingsbekræftelse og faktura, som udsendes pr. e-mail. Ønsker du yderligere oplysninger, kan du kontakte vores kundeservice på kundeservice@jemfix.com eller 7942 5942.
Alle priser er angivet i danske kroner, inkl. moms.
Fragtprisen er afhængig af de varer, der bestilles, og er som følger:
- Op til 20 kg med Post Nord UDEN omdeling fra DKK 38,00.
- Op til 25 kg med Post Nord MED omdeling fra DKK 55,00.
- Op til 25 kg med Post Nord Erhverv fra DKK 55,00.
- Levering med fragtbil fra vores eget lager – Over 25 kg eller svært håndterbare varer fra DKK 299,00.
- Levering af varer direkte fra vores leverandør fra DKK 39,00. Fragtprisen er afhængig af varen samt antallet af varer.
Fragtprisen vil altid fremgå af din indkøbskurv.
Hvis der betales et pallegebyr, kan dette også indbefatte fragtemballage uden en palle.
I jem & fix’ webshop kan følgende - i Danmark udstedte - betalings- og kreditkort anvendes: Dankort, VISA-Dankort, MobilePay, Mastercard, Visa, Visa Electron og JCB kort. Der tages ikke gebyr ved betaling.
Betales der med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., når dit dankort misbruges ved brug af pinkoden.
Data, du sender i forbindelse med køb, der er betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun NETS, der kan læse dem. Hverken jemogfix.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes med undtagelse af køb af specialfremstillede varer, idet betalingen for denne type varer hæves umiddelbart efter ordreafgivelse, da produktionen påbegyndes straks. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Ved betaling med udenlandske kreditkort accepterer du, at det godkendte beløb reserveres på din konto med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
- Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
- pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. Betalingen gennemføres først når varerne afsendes fra vores lager med undtagelse af specialfremstillede varer. Vi reserverer aldrig et større beløb end det du selv har godkendt ved køb via webshoppen. Reservationen af beløbet sker i overensstemmelse med vilkårene for det udenlandske kort og beløbet kan maksimalt reserveres i 30 dage, hvorefter reservationen automatisk ophæves. Reservationen ophæves også i tilfælde af, at du fortryder købet inden for 14 dage. Baggrunden for reservationen er, at når du benytter et udenlandsk kort, bliver pengene ikke hævet med det samme. Da man herved ikke kan hæve et større beløb end der er til rådighed på din konto, er det nødvendigt at reservere købsbeløbet. På denne måde er vi sikre på, at pengene også er på kortet, når de skal trækkes.
Betaling af specialfremstillede varer
Ved køb af specialfremstillede varer, bliver betalingen hævet umiddelbart efter ordreafgivelse, da produktionen påbegyndes straks.
Normal leveringstid er 1-3 arbejdsdage. Bemærk, at leveringstiden for bestemte produkter kan være længere. Den forventede leveringstid er specificeret inde på den enkelte vare.
Eventuelle leveringsomkostninger fremgår af ordrebekræftelsen i et særskilt felt, og en udspecificering af de enkelte leveringsomkostninger kan ligeledes ses i afsnittet Priser. Er der specielle forholdsregler omkring leveringen, skrives de i bemærkningsfeltet ved bestilling.
Flere varer på samme ordre bliver ikke nødvendigvis leveret samtidigt, da varerne kan blive leveret fra forskellige lagre.
Alle leverancer fra vores eget lager foretages med PostNord og DSV.
Forsendelser under 20 kg, som er lette at håndtere, leveres som postpakke.
- Vælger du at få din pakke (under 20 kg) sendt til en pakkeshop eller pakkeboks, koster det fra 38 kr.
- Vælger du at få din pakke (under 25 kg) sendt til egen adresse eller erhvervsadresse, koster det fra 55 kr.
Fylder bestillingen mere end pakkecentralen kan håndtere, bliver ordren sendt med DSV, og her er fragtomkostningerne fra 299 kr.
Enkelte varer sendes direkte fra leverandørens lager, og her kan fragtomkostningen variere, da de benytter forskellige fragtløsninger. Du kan altid løbende se fragten i kurven.
Leveringer med fragtmand leveres til den leveringsadresse, der er specificeret på ordren og foretages altid til fortovskant, eller til det nærmeste sted, hvor det er muligt at aflæsse en palle fra lift på lastbil.
Der leveres i Danmark, dog ikke til Færøerne, Grønland og ikke-brofaste øer. Der kan dog foretages aftale om levering til nærmeste havn, hvorefter du selv skal sørge for den videre fragt samt medhørende fragtomkostning. Ønskes en sådan aftale, kontaktes kundeservice på kundeservice@jemfix.com eller +45 7942 5942 inden ordreafgivelse.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret. Det betyder, at du kan fortryde dit køb i op til 14 dage efter, at du har modtaget varerne. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fortrydelsesfristen løber fra det tidspunkt, hvor du får varen i hænde, forudsat du har fået de nødvendige oplysninger. Varen skal altså være blevet afleveret hos dig eller f.eks. hentet på posthuset af dig. Falder fortrydelsesfristens sidste dag i en weekend eller på en helligdag, udløber fristen den førstkommende hverdag. Perioden, inden for hvilken du kan fortryde købet, er hele dage.
Ved fortrydelse af købet beder vi dig sende en e-mail til kundeservice@jemfix.com med de oplysninger, der også er nævnt under punktet "Reklamation". Du er ikke forpligtet til at oplyse om årsagen til, at fortrydelsesretten benyttes, men du skal gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også skrive til: jem & fix A/S, Ferrarivej 10, 7100 Vejle, eller bruge standardfortrydelsesformularen, der er vedlagt bestillingsbekræftelsen. Købet kan ikke fortrydes ved blot at undlade at modtage eller indløse forsendelse, medmindre vi samtidig modtager meddelelse om benyttelse af fortrydelsesretten.
Når vi modtager din besked om fortrydelse, sender vi dig en e-mail med adressen, hvortil du skal sende varen. Varen skal returneres senest 14 dage efter, at du har givet meddelelse om benyttelse af fortrydelsesretten. Såfremt du returnerer varen med posten, er det tilstrækkeligt, at varen er overgivet til postvæsnet senest 14 dage efter, at du har givet meddelelse om benyttelse af fortrydelsesretten.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Du må ikke påklistre mærkater eller skrive direkte på producentens salgsemballage. Dette skal ske på fragtemballagen. Du bærer risikoen for varen, indtil den kommer frem til os. Du skal selv betale for at pakken returneres.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post, det gælder for varer der vejer mere end 20 kg samt varer der er meget omfangsrige og uhåndterlige.
Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 1500.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af anden leveringsform end den billigste form for standardlevering vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om benyttelse af fortrydelsesretten. Vi gennemfører en sådan betaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
Bemærk, at vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne.
Du kan også bytte varer, der er købt i vores webshop, i en af vores fysiske butikker eller få pengene retur.
Bemærk, at du ved køb af varer i webshoppen hæfter for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskab, og hvordan den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Evt. værdiforringelse af varen vil blive fratrukket tilbagebetalingen.
Finder vi, at betingelserne ikke er opfyldte for, at du kan benytte dig af fortrydelsesretten eller trækker vi et beløb for værdiforringelse, kontakter vi dig pr. e-mail med en begrundelse herfor.
Ved køb af specialfremstillede varer gælder, udover de generelle handelsbetingelser, nedenstående:
Der er ikke fortrydelsesret eller returret på specialfremstillede varer, herunder varer som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Opmåling til produkter samt korrekt model- og farvevalg er købers ansvar og kan efter ordreafgivelse ikke ændres.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Varer i forbindelse med fortrydelse og reklamation sendes til:
jem & fix A/S
Ferrarivej 10
7100 Vejle
Køber anbefales ved modtagelsen af varen at kontrollere for evt. fragtskader samt antal. Evt. fragtskader skal noteres på fragtbrevet og kontakt tages til kundeservice@jemfix.com eller på 7942 5942 for reklamation. Kontrol af varer, herunder korrekt mål, farve, model mv. bør foretages hurtigst muligt efter modtagelsen og inden montering.
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Ved modtagelse af varen vil vi anbefale, at du hurtigt undersøger den for at sikre, at den er i overensstemmelse med det bestilte. Evt. mangler skal vurderes i henhold til købelovens regler.
Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, hvis der er en mangel ved varen, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængigt af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
For alle varer (herunder varer med begrænset holdbarhed) gælder det, at almindeligt slid ikke er en mangel i købelovens forstand, selvom nedslidning kan indtræde inden udløbet af de 2 års reklamationsret. (Dette gælder f.eks. batterier).
Hvis du konstaterer en mangel ved en vare, skal du reklamere til jem & fix’ webshop inden for rimelig tid, efter at du har opdaget den. Reklamerer du inden to måneder efter, at du har opdaget manglen, bliver reklamationen altid betragtet som rettidig.
Hvis reklamationen er berettiget, vil jem & fix’ webshop refundere rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Hvis du ønsker at reklamere over en vare, anbefales det, at du sender en e-mail til kundeservice@jemfix.com med nedenstående oplysninger:
Navn
Vejnavn og husnummer
Postnummer og by
Telefonnummer (hvor du kan træffes i dagtimerne)
E-mail
Om varen (finder du i den e-mail, du modtog, da du bestilte varen).
Ordrenummer
Varenummer
Varenavn
Årsag til returnering ved reklamation.
Det er vigtigt, at du er omhyggelig med at videregive disse informationer til os, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.
Hvis en vare konstateres defekt ved leveringen, så anbefaler vi at anvende den originale emballage til returforsendelsen. Derudover anbefaler vi at salgsemballagen medsendes.
Venligst undgå at påklistre mærkater eller skrive direkte på salgsemballagen, men anvend fragtemballagen til dette.
Hvis varen er mangelfuld, kan du kræve, at jem & fix’ webshop afhjælper manglen eller leverer en ny og mangelfri vare. Dette forudsætter, at reklamationen er berettiget samt at afhjælpning eller omlevering er mulig og ikke medfører urimelige omkostninger for jem & fix’ webshop.
Varen sendes til:
jem & fix A/S
Ferrarivej 10
7100 Vejle
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Gavekort købt på jemogfix.dk og i vores butikker kan bruges til køb på jemogfix.dk, jemfix.se, jemogfix.no og i alle jem & fix butikker i Danmark, Sverige og Norge. Gavekortet, som er et ihændehaverbevis, er gyldigt i 3 år fra købsdato.
Gavekort købt på jemogfix.dk sendes på e-mail som en PDF-fil, umiddelbart efter køb til den angivne e-mailadresse på ordren. Sørg derfor for at kontrollere, at du har modtaget e-mailen, efter du har udført dit køb af gavekort. Du skal have installeret et PDF-program som fx Adobe Reader på din computer for at kunne åbne gavekortet.
Gavekortet betragtes som kontanter og kan benyttes til betaling af ihændehaveren uden identifikation. Til betaling med gavekort på jemogfix.dk indtastes gavekortnummeret samt CV2-koden, der er angivet på kortet. I vores butikker skannes stregkoden på kortet.
Bortkomst eller misbrug af gavekortet er dit ansvar og din egen risiko. Du skal således selv bære eventuelle tab i den forbindelse. Bortkomne gavekort eller misbrug af gavekort erstattes ikke af jem & fix A/S.
Hvis du har tabt dit gavekort eller har mistanke om misbrug, og du stadig har information om gavekortet, kan du kontakte kundeservice på kundeservice@jemfix.com eller 7942 5942, med henblik på spærring af kortet.
På vores hjemmeside kan du altid tjekke beløbet på dit gavekort, så du hele tiden er ajour med saldoen.
Vi lever op til alle bestemmelser i privatlivspolitikken og vil gerne give dig en god og tryg oplevelse, når du handler hos os på jemogfix.dk samt tilmelder dig et nyhedsbrev fra jem & fix A/S. Læs mere om vores privatlivspolitik her
Ved at benytte denne hjemmeside www.jemogfix.dk, accepterer du, at vi bruger nødvendige cookies. Derudover kan vi placere cookies til andre formål med dit forudgående aktive samtykke. Du kan læse mere om vores cookies ved at klikke på ikonet i nederste venstre hjørne.
Denne hjemmeside er drevet og ejet af:
jem & fix A/S
CVR 10360641
E-mail: kundeservice@jemfix.com
Telefon: +45 7942 5942
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice via kundeservice@jemfix.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Klageportalen hos Nævnenes hus finder du her
For at kunne klage, skal varen have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere om gratis sagsbehandling her.
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.
Du kan også kontakte vores kundeservice ved evt. spørgsmål.
jem & fix A/S
Skomagervej 12
7100 Vejle
CVR-nr.: 10 36 06 41
E-mail: kundeservice@jemfix.com
Tlf.: +45 7942 5942
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22.07.2024